kulinaria

czwartek, 15 października 2015

Garść refleksji

Ostatnio wokół mnie kilka osób zachorowało. Nie mam tu na myśli jesienno - zimowych przeziębień. Chodzi raczej o okres około roku, gdy systematycznie dowiadywałam się o poważniejszych chorobach moich przyjaciół i znajomych. Wydaje mi się to przerażające i obawiam się, że nie ma idealnego sposobu na to, by uniknąć zachorowania na nowotwór, choroby krążenia czy cukrzycę. Ale głęboko wierzę, że można odrobinę zminimalizować ryzyko. Róbmy więc, co w naszej mocy, by maksymalnie oddalić perspektywę poważnej choroby.

Z moich obserwacji i tego, co dotychczas na ten temat przeczytałam, wynika, że jest kilka czynników składających się na nasze zdrowie:
1. Dieta. 
Najkorzystniejsza dla człowieka jest żywność nieprzetworzona, to znaczy w jak najprostszej postaci. 

2. Ruch.
Wiadomo, że latem aktywność fizyczna jest dużo łatwiejsza i znacznie przyjemniejsza niż zimą, jednak pamiętajmy, że ruszamy się dla własnego dobra, więc warto się zmobilizować.



3. Suplementacja.
Jasne, że byłoby najlepiej pobierać wszystkie składniki odżywcze z pożywienia, jednak to, co jest aktualnie dostępne w sklepach, to niestety rzadko "superfood". Ponieważ gleby, na których rosną warzywa i drzewa owocowe, są coraz mocniej wyjałowione, hodowla roślin nastawiona jest w znacznej mierze na ilość, a warzywa i owoce tracą cenne składniki  w transporcie oraz podczas przechowywania, dostarczanie sobie cennych składników w postaci suplementów wydaje mi się rozsądnym, choć dla niektórych kontrowersyjnym rozwiązaniem.


4. Minimalizowanie stresu.
To chyba najtrudniejszy do realizacji punkt planu. Tutaj każdy powinien przyjrzeć się sobie na tyle wnikliwie, by móc sobie odpowiedzieć na pytania, co naprawdę jest ważne i jak zadbać o swój system nerwowy.



Dziś wymieniłam tylko najważniejsze czynniki zdrowia. W kolejnych postach postaram się rozwinąć każdy z punktów w oparciu o swoje obserwacje, ale też podzielę się sposobami, które sama stosuję. Mam nadzieję, że przynajmniej część z nich okaże się dla Was przydatna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz